Availability: U prodaji

Kako unaprediti karijeru

935,00 RSD

Izdavač: Edicija
Godina izdanja: 2022.
Br. str.: 218
Povez: Mek
Format: 160mm x 230mm
Pismo: Latinica

Pogledaj odlomak knjige

Opis

Kako unapredti karijeru

Ovo je šesta knjiga iz biblioteke “Psihologija uspeha za XXI vek” autora Dejla Karnegija, pionira u onome što se danas naziva pokretom za razvoj ljudskih potencijala.

Vi želite da vam život bude ispunjeniji, želite osećaj harmonije i odlučnosti, osećaj da koristite svoje prirodne sposobnosti na najbolji način. Ova knjiga će vam pomoći u ostvarenju tih ciljeva.

Iz predgovora knjige:

Za većinu nas posao je, posle porodice, najvažniji deo našeg života. Bez obzira da li radite u fabrici na traci, kao činovnik u nekoj kancelariji, komercijalista na terenu, lekar, vlasnik malog preduzeća, inženjer ili univerzitetski profesor, na poslu provodite više vremenanego u mnogim drugim segmentima svog života.

Neki od nas su izabrali svoju karijeru tek nakon što su pažljivo proučili prirodu posla, neki su prošli kroz ekstenzivni proces obrazovanja ili obuke da bi stekli kvalifikacije za to radno mesto, dok su ostali dospeli na isto sasvim slučajno. Neki od nas vole posao koji su odabrali, neki ga mrze, a neki ga tolerišu, ali nisu potpuno srećni sa njim.

Većina nas na svoju trenutnu poziciju gleda kao na samo još jednu prečku u lestvici karijere – na kojoj nas svaka prečka vodi do sve višeg položaja. Vredno radimo i činimo svaki napor da bi usvojili veštine i znanje koje će nam garantovati unapređenje. Međutim, među nama ima i nekih koji su sasvim zadovoljni poslom koji imaju i ne trude se da napreduju. Iako je ova knjiga pisana za one koji pripadaju prvoj kategoriji, nije sramota ni da nastojite da ostanete na trenutnoj poziciji do penzije.

Primeri iz knjige Kako unaprediti karijeru:

Na nekim poslovima, mogućnosti unapređenja upravo dovode do toga da se eliminišu razlozi zbog kojih nam isti odgovaraju. Marsi je predavala društvene nauke u državnim školama u Njujorku. Dobila je nagradu 2010. godine za najboljeg nastavnika u srednjoškolskom sistemu u čitavom gradu. Podstakli su je da se prijavi za radno mesto zamenika direktora, ali je ona obila. Rekla je sledeće: “Moja motivacija i zadovoljstvo je rad sa decom. Nemam želju da pređem u administraciju.” Marsi nikada nije zažalila zbog svoje odluke i nastavila je da uživa u direktnom, svakodnevnom radu sa đacima.

Neki od nas žele unapređenje, ali kada dospeju na menadžersku poziciju, nisu zadovoljni ni time. Naša prava želja je da radimo u svojoj struci i to nam nedostaje kada budemo unapređeni. Kada je Čarls Ketering, izumitelj sistema za elektro paljenje i desetine drugih proizvoda postao predsednik kompanije Dženeral Motors, nije bio zadovoljan radom u menadžmentu i tražioje da ga prebace na poziciju na kojoj je mogao da se koncentriše na svoje kreativne sposobnosti.

Međutim, ako pripadamo onima koji zaista žele napredak u svojoj karijeri, trebalo bi da se raspitamo na kakvim ćemo položajima sve morati da budemo ukoliko se budemo penjali tom lestvicom karijere. U poslovnom svetu možemo izabrati jedan od dva puta ukoliko želimo da napredujemo u svojoj karijeri. Jedan je menadžerski na kome ćemo morati da nadgledamo ljude i procese. Drugi je činovnički na kojem možda nećemo imati supervizorskih odgovornosti, ali ćemo se baviti mnogim administrativnim poslovima.

O čemu ćemo govoriti u knjizi Kako unaprediti karijeru:

U prvom delu ove knjige, govorićemo o pripremi koju neko mora da prođe da bi se kvalifikovao za unapređenje. Da bi uspeli u rukovodećem ili administrativnom poslu, moramo da naučimo da se profesionalno ponašamo – da stvorimo sliku koju ćemo projektovati svojim šefovima, svojim podređenim, kao i svojim kolegama. Pored toga, moramo da stvorimo od sebe brend – ono po čemu se razlikujemo (i po čemu smo superiorni) od ostalih zaposlenih koji će se, možda, sa nama takmičiti za dobijanje unapređenja.

Ovome će uslediti detaljna diskusija o tome kako možemo da usvojimo neke od najvažnijih osobina potrebnih za neku menadžersku poziciju:

Našu sposobnost u procesima bazičnog menadžmenta:
• Planiranju, delegiranju i upravljanju vremenom.
Razvijanje menadžerskih veština ljudi za koje smozaduženi:
• Poznavanje i motivisanje naših zaposlenih
Usavršavanje naših veština prezentovanja u javnosti:
• Priprema i izrada efektivnih usmenih prezentacija
Usavršavanje veštinje pisanja:
• Profesionalna pisma, interne poruke, izveštaji i elektronska pošta.

Nakon što objasnimo kako se treba spremiti za unapređenje, govorićemo koje korake treba preduzeti da bi se profesionalno razvili. Ti koraci uključuju:
Unapređenje u okviru organizacije u kojoj trenutno radimo:
• Analiziranje poslovnih prilika
• Kako da vas primete
• Transfer na drugu poziciju
• Promocija
Gde tražiti novi posao:
• Agencije za zapošljavanje
• Hed-hanteri
• Savetnici iz oblasti zapošljavanja
• Umrežavanje
Alati za traženje posla:
• Pisanje i upotreba biografija
• Kako prodati sebe na poslovnom intervjuu
Promena karijere na pola puta:
• Donošenje odluke
• Odabir nove karijere

Napredovanje u karijeri može biti uzbudljivo i ispunjujuće iskustvo. Ne samo da imamo finansijsku korist, već poboljšavamo i svoj status u organizaciji i zajednici. Što je najvažnije, povećava se i naše zadovoljstvo poslom. Napredovanje u karijeri nije lak posao, ali ukoliko zaista želimo da krenemo napred u karijeri koju smo odabrali i ukoliko smo spremni na naporan rad, vredi svakog truda.

Iz sadržaja knjige Kako unaprediti karijeru:

Predgovor
Poglavlje 1 – Profesionalno ponašanje
Poglavlje 2 – Kako od sebe napraviti brend
Poglavlje 3 – Kako razviti menadžerske veštine
Poglavlje 4 – Kako razviti menadžerske veštine svojih zaposlenih
Poglavlje 5 – Kako poboljšati veštine javnog nastupa
Poglavlje 6 – Kako poboljšati veštine pisanja
Poglavlje 7 – Napredovanje u sopstvenoj kompaniji
Poglavlje 8 – Traženje novog posla – gde ga pronaći?
Poglavlje 9 – Traženje novog posla – Biografija i intervju
Poglavlje 10 – Promena karijere na pola puta
Dodatak A – O Dejlu Karnegiju
Dodatak B – Principi Dejla Karnegija

Citat Dejla Karnegija iz knjige Kako unaprediti karijeru:

“Niko ne želi da oseti da mu je nešto prodato, niti da mu je naređeno da nešto uradi. Više volimo da osetimo da kupujemo po svojoj volji ili da se ponašamo u skladu sa sopstvenim idejama. Sviđa nam se kada nas konsultuju ako se radi o našim željama, prohtevima i mislima.” – Dejl Karnegi